İthalat İşlemlerinde Elektronik Başvuru Sistemi Tebliği (2017-3) ile; T.C. Ekonomi Bakanlığı İthalat Genel Müdürlüğünce yürütülen ithalat işlemlerinde, bu işlemlere başvuruda bulunacak firmaların başvurularının elektronik ortamda yapılmasına ve firmalar adına işlem yapacak kullanıcıların yetkilendirilmesine dair usul ve esaslar belirlenmiştir.
01/01/2018 tarihinden itibaren TAREKS, SBUP ve DİR işlemleri için firmalar, bu Tebliğ kapsamında adına işlem yaptırabilmek için Ekonomi Bakanlığının e-imza uygulamaları linki altında bulunan yetkilendirme örneklerine uygun yetkilendirme yapmaları gerekecektir. İthalat işlemlerine ilişkin elektronik ortamda yapılacak başvuruların, Bakanlık internet sayfasındaki “E-imza Uygulamalarının” altında yer alan uygulamalar bölümünden ulaşılabileceği bildirilmiştir.
01/04/2018 tarihinden sonra elektronik ortamda yapılacak başvurular dışındaki başvuruların kabul edilmeyeceği, Ancak, elektronik ortamda yaşanabilecek teknik sorunlar sebebiyle başvuru yapılamaması halinde, fiziksel başvuruların da kabul edileceği bildirilmiştir. Mevzuatın tamamına aşağıdaki linkten ulaşabilirsiniz.