Share This Post

Risk Yönetimi ve Kontrol Genel Müdürlüğünün 10.07.2017 tarihli ve 26403610 sayılı yazısı (E – Fatura)

01.07.2017 tarihi itibariyle E-fatura Sistemine kayıtlı olan mükellefler için E-fatura uygulaması zorunlu olarak başlatılmış olup konu ile ilgili ilgi (a)’da kayıtlı yazımızla dağıtımı yapılan 30.06.2017 tarihli ve 2017/7 sayılı Genelge yayımlanmıştır.

E-Fatura Uygulamasında yaşanabilecek teknik sorunlarda Bakanlığımız E-fatura Portalı’na giriş yapılabilmesi için alınması gereken yetkiler ile ilgili olarak ilgi (b)’de kayıtlı yazımız ile başvuru süresi 2 saati aşmasına rağmen e-fatura süreci tamamlanamayan işlemler için başkaca bir belge aranmaksızın, firmaların beyanı doğrultusunda anılan Genelgenin 8 inci maddesi çerçevesinde kağıt ortamında düzenlenen ve 0100 kodu ile beyan edilen faturalarla işlem yapılması gerektiği bildirilmiştir.

Bu kapsamda bazı gümrük idarelerimizde kağıt ortamında düzenlenen faturaların ne olduğuna ilişkin tereddüt hasıl olduğu anlaşılmış olup, Gelir İdaresi Başkanlığı veya Gümrük ve Ticaret Bakanlığı sistemlerinde bir sorun yaşandığında (1210 ya da 1220 kodu alındığında) ilgi (b)’de kayıtlı yazımızda belirtildiği üzere, e-faturaların kağıt çıktıları ile işlem tesis edilmesi gerekmektedir.

Risk Yönetimi ve Kontrol Genel Müdürlüğünün 10