Yazı ile;
Vergi Usul Kanunu Genel Tebliği (sıra no: 397) uyarınca e-fatura düzenleme yetkisi bulunan yükümlülerin gerek kendi sistemlerinde, gerekse e-fatura Uygulamasında meydana gelebilecek arıza ve kesinti durumlarında kağıt fatura düzenleyebilmeleri mümkün olduğundan, böyle durumlarda kağıt ortamında düzenlenen faturalar 0100 belge kodu seçilerek gümrük beyannamesinin ekinde beyan edilebilileceği,
Bu çerçevede başvuru süresi 2 saati aşmasına rağmen e-fatura süreci tamamlanamayan işlemler için başkaca bir belge aranmaksızın, firmaların beyanı doğrultusunda anılan Genelgenin 8 inci maddesi çerçevesinde kağıt ortamında düzenlenen ve 0100 kodu ile beyan edilen faturalarla işlem yapılması gerektiği,
Diğer taraftan, aynı Genelge’nin 1 inci maddesinde “E-fatura sisteminde kayıtlı olan ve uygulamayı kullanarak fatura düzenlemek isteyen yükümlülerin Bakanlığımız E-Fatura Portalı’nda işlem ve sorgulama yapabilmesi için “E-Fatura İşlem” ve E-Fatura Sorgulama” olmak üzere iki ayrı profil oluşturulmuş olduğu ve bu profillerde tüm gümrük idarelerinde işlem yapılması mümkün olduğu, yükümlülerce ilgili gümrük idaresine başvurulması gerektiği,
Başvuru sırasında “E-Fatura İşlem” profili için yapılacak başvurularda Ek 1’de yer alan form, “E-Fatura Sorgulama” profili için yapılacak başvurularda da Ek 2’de yer alan form ibraz edilecektir.” hükmü yer aldığı,
Bu meyanda, başvuru sırasında “E-Fatura İşlem” profili için yapılacak başvurularda, Ek 1’de yer alan formun, “E-Fatura Sorgulama” profili için yapılacak başvurularda da Ek 2’de yer alan formun aranması gerekmekte olup başkaca bir belge aranmayacağı bildirilmiştir.
Yazı ve eklerine aşağıdaki linklerden ulaşabilirsiniz.